måndag 8 september 2008

Dubbelbröllop

Idag var jag nära att bli bortgift på jobbet. Lämplig ung sjuksköterska gifter sig med sonen till döende patient. Jag blir allt mellan blodröd och gredelin i ansiktet när detta tas upp på anhörigmöte med överläkare och tolk. Samtidigt som det ju är lite gulligt. Tyvärr, jag flyttar till Indien om två veckor och gifter mig, säger jag och tycker själv det låter som en lite väl tilltagen lögn för att skrämma iväg påträngda friare. Imorgon ska jag och Rebecka titta på en slöja. En rekommendation från min blivande svärmor. Vi köper sari i matchande gräddvit i Indien. Jo jag säger då det.

1 kommentar:

Henreko sa...

Du har någon outgrundlig speciell dragningskraft till friare Stina. Du kanske egentligen är från en tid långt spunnen tillbaka i tiden då friare stod utanför slottets dörrar krävande att få fria till prinsessan.
Hoppas det går bra med slöjan. Var köper man en sådan? Inte HM i alla fall, eller?
Kram på re //Henrik