tisdag 24 mars 2009

Två plus

Idag har jag varit med om två väldigt positiva saker. För det första hittade jag ett riktigt italienskt café i stan som serverade den mest fantastiska cappucino utan socker och en wrapliknande sak med mängder av grönsaker och varm spenat och sallad! Den andra bra grejen var ett par öronproppar. Vilken fantastisk uppfinning. Efter att ha pluggat igen öronen gick jag runt mitt i trafiken och kände mig så otroligt lugn. Inga försäljare kunde störa mig och inga tutor eller visselpipor skar längre i öronen. Som en film i slow motion. Så otroligt skönt. Mitt nya kan inte leva utan.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lilla gumman!
Jag kollar nog varje gång jag slår på datorn om du skrivit nåt och det är många mer än du tror som läser
bloggen, många frågar mig hur det går för dig i Indien och jag har tipsat om din bloggadress.....
Du skriver så braaa!Har nyss skrivit ut det senaste o ska lämna till farmor, fick du snöbilderna förresten? KRAM Pappa

Anonym sa...

jag läser också, allt! jag känner mej som om jag är i Indien när du berättar och jag älskar det. men jag är nöjd med att uppleva det på avstånd. kram från moster Karin

Hanna K sa...

Mumma! Jag blir sugen på att avnjuta västerländska delikatesser i indisk tappning. Själv har jag börjat medverka till promenadkaffets inträde i Umeå! Det var så dags. Jag menar, vi stressar ju lika mycket som vilken sthlmare som helst. Kram!

Anonym sa...

Stina fina....læser din blogg var natt jag ær på jobb. Vi har inte glømt dig. Kul att kunna kommentera det du skriver. Som vanligt så ær du helt otrolig att skriva....du kanske skulle bli førfattare:-)
Ælskar å hatar Indien...precis som du beskriver det.

Ha det super fint nu...vi hørs. / Jørgen

Anna sa...

Skönt att se att det finns fler som uppskattar öronproppar. Du är inte ensam som går runt med öronproppar i öronen. Har själv ibland öronproppar när jag är ute och går på stan och även i stimmiga köpcentrum. Är så skönt och behagligt när man slipper en massa oönskade ljud. Kan vara lite jobbigt att höra vad folk i kassorna i butiken säger men det brukar fungera för det mesta. Annars är det ju inte värre än man kan ta ur en öronpropp.

Stina sa...

tack för alla fina kommentarer. det känns jättekul att ni är så många som läser och roligt med lite feedback.