tisdag 2 december 2008

ICICI

Som tur var slutar det regna, terroristatacken i Mumbai är över och solen kommer fram. Jag tar Freddy, den gula labradoren på en promenad i området. Vi har blivit väldigt bra kompisar och han har nu lärt sig svenska och förstår saker som ”stanna” ”sitt” och ”vart är benet”.
Sam och jag har mycket tid för varandra och vi hänger den största delen av tiden i stan och fixar grejer inför bröllopet. Vi varvar samosas och chai med att beställa slöja åt mig och kläder till Sam. Tyvärr drabbar ännu en olycka mig då jag besöker en bankomat drar ut 6000 INR som slukas av ICICI och då Sam berättar hur denna bank varit på att gå i konkurs och att det varit stora rubriker om hur just detta drabbar många kunder, även honom själv finns det starka teorier att det är deras sätt att inte konka. Så snälla ni som kommer till Indien, Gå aldrig till ICICI eller HDFC! Nu ska vi åka till stan igen, sy upp sareeblus och träffa präst. På återseende.

Inga kommentarer: