fredag 3 oktober 2008

Sista och forsta kvallen i Bombay


På kvällen träffar jag Sams kompis Ahbishek och en tjejkompis till honom. Vi dricker kaffedrinkar med mycket grädde och choklad och jag får min indiska telefon. Jag pratar jättemycket och de skrattar och jag pratar ännu mer och så tänker jag att jag nog är lite övertrött och speedad för vi dricker ingen alkohol då det är torsdag och vi har jättetrevligt och sen går vi på en restaurang och äter bland vanligt folk och jag tycker jag känner mig mer bekväm på sådana ställen än på super duper de lux. Tydligen infördes totalt rökförbud i Indien på alla restauranger och kontor från och med den 2 oktober. Superduperskönt tycker jag. Sen går jag på hotellet och pratar med Sam i min nya telefon och han verkar lite nervös och har massa att städa innan jag kommer, och jag försöker få honom att förstå att det inte är så viktigt med städningen, men han förklarar att hela huset är fullt i byggdam som inte vill lägga sig sedan de byggde mina garderober. Så inser jag att jag snart skall flytta dit och jag som har varit så upptagen att jag knappt hunnit bli nervös blir lite pyttelite nervös. Det faktum att jag faktiskt ska stanna där och bo där och inte bara åka dit på besök verkar inte riktigt ha fäst sig in i min hjärna ännu.
Idag är andra och sista dagen i Bombay och jag flyger kl 20 indisk tid härifrån vilket innebär att jag kommer att vara i Bangalore vid 22-tiden. Om ni vill tänka svensk tid är det halv 7 ikväll jag träffar först honom och sedan hans familj lite senare, om nu inte flyget blir försenat eller inställt, man vet ju aldrig i Indien.

Inga kommentarer: