måndag 1 juni 2009

Sommarblommor till mormor


Ursäkta diskbänken i bakgrunden, skyll på fotografen

Igår var det mors dag. Och i förrgår var det mormors 91års dag, vi grattade henne båda dagarna, mamma och jag. Vi har plockat liljekonvaljer, syrener och små små vilda panseer och jag har fått en kram av prästen i kyrkan. Det är sommarvarmt och närmare 26 grader. Och vi har ätit årets första egenhändigt odlade jordgubbar från landet. Grannens barn har varit här och vi har suttit i bersån och druckit flädersaft och jag har blivit väldigt brun. Även om jag inte solar med vilje. Emellanåt saknar jag Sam så mycket att det gör ont. Jag har målat om och klart i hallen som nu är alldeles blå och jag har fortfarande fläckar färg på tårna och på fingrarna och vi har cyklat jättelångt så mina ben är alldeles sköna och möra. Livet har nästan blivit normalt nu när mamma inte ska dö. Ja det var väl bara det. Jo imorgon bitti åker jag till Stockholm för att återse kära ansikten jag inte sett på alldeles för länge, och några nya jag aldrig sett, i allafall ett.

Inga kommentarer: