tisdag 26 maj 2009

Snurrigt

Två saker snurrar just nu mest i mitt huvud. Den ena är Sam och den andra är mamma. Att min Sammy snurrar gör att det känns lättare när det snurrar med mamma. För om två dagar ska jag vara anhörig och inte sjuksköterska och sitta och lyssna på vad mammas bröstkirurg säger, vilken grad och hur mycket och vilken sort av cancer hon har. Och vilken behandling hon ska få. Därför är det skönt när Sam snurrar i mitt huvud samtidigt som jag slipar och målar väggarna och skrapar bort puts och smetar dit murbruk. Mamma gömmer sig bakom blommorna i trädgården och jag smetar spackel som en galning. För det är ingen ide att tänka ännu. Armarna blir spagetti och svetten rinner på ryggen och jag tänker på vad fint det ska bli när Sam kommer hit. Jag har ju ändå världens bästa man och världens bästa mamma.


Min hackkonst

3 kommentarer:

Annica sa...

Nyss hittat hit och jag tycker att du verkar vara en cool tjej. Modig oxå. Önskar er bra besked både med mamma och svägerska (är det va?!)

Stina sa...

Hej! Tack! Vad kul att du hittat hit. Ja det är min svägerska som väntar på en njurtransplantation i Indien. Mycket på en gång nu :)

Anonym sa...

Stina fina! Tänker på er, hoppas så på ett så bra besked som det bara är möjligt hos läkaren. Hälsa alla ölandsborna och maken. Stora kramar/Tove