torsdag 30 april 2009

Tandtvätt och Bio

(Det här skrev jag egentligen igår kväll innan Sam distraherade mig med Old Monk och jag glömde posta det;)

Idag har jag inte tänkt så mycket på svin pandemin. Däremot har jag legat och pratat med en ung man som körde gummiförklädda fingrar i munnen på mig emedan vattnet sprutade så och en annan liten mer tystlåten sköterska torkade mina kinder med en näsduk. Vi pratade om att hans föräldrar bor i Hamburg. Och om att tandvård faktiskt är jättedyrt i Sverige och inte alls tillhör det annars så välkända svenska sjukvårdssystemet.
Det var faktiskt riktigt trevligt att rensa tänderna och ta bort allt plack och skräp. Den pratglada doktorn avslutade med en omgång tandtråd mellan mina rader. 1500 rupier fick han för besväret och jag fick skinande rena tänder som kändes mjuka och fantastiskt lena efteråt.

Sen åkte Sam och jag till stan och åt malaysisk lunch och gick på bio. Monsters VS Aliens. Sam har inte missat en enda animerad film på bioduken, och han har smittat mig lite så nu sitter jag också och tittar på detaljer hur håret flyger och människor rör armarna när de springer, och hur man egentligen ser ut när man är förvånad. På samma ställe som bion finns ett spökhus och Sam övertalade mig att vi skulle gå igenom. Jag hade aldrig klarat det ensam så mycket skrek jag och klamrade mig fast vid Sam. Men det var en härlig känsla efteråt då vi överlevt.


Här behövs inga ladugårdar.


Varför inte radda upp kossorna på trottoaren?

Inga kommentarer: